Dearest of dears

Multam mult ca incercati sa ne ‘barbatati. Conteaza si, probabil, posturi ca cel de jos sunt facute si din subconstiente nevoi de apreciere. Nu pot raspunde la toate comment-urile dar, cross my heart, le-am citit.

Sper ca ati inteles si, sigur, va regasiti multi in situatia de-a orbecai in mediul in care activati. Niciun studiu n-o sa-ti descrie exact bazinul celor carora le propui munca ta si trebuie sa mergi mult pe intuitie. Uneori, insa, ti-o iau radarele razna.

Ati intrebat cum e cu sondajele astea. Pai e asa: tot anul se pun intrebari face to face, despre radiouri, unui esantion, de catre doua firme de sondare. O data la cateva luni, se dau rezultatele. Asta e motivul pentru care, din cand in cand, vedeti masini pline cu bani (de-obicei la inceputul perioadei de sondare) pe strada sau auziti ca radio-urile dau 30 de mii de euro cadou. Nu puteti sa va imaginati impactul. Eu am inteles doar cand am avut un LCD premiu pe dob.ro si mi s-a triplat(!) traficul site-ului.

Mai sunt multe detalii, care reprezinta probleme si in afara tarii. Anglia punea problema radiourilor de nisa in sondaje, pentru ca marile branduri apar in sondaje ca fiind mult mai ascultate decat sunt de fapt. Sondajele sunt 24 hours recall, adica te intreaba ce ai ascultat ieri. Majoritatea oamenilor spun, chiar daca au ascultat muzica de pe cd, intr-un taxi, ca au ascultat BBC sau Capital din inertia brandurilor puternice. La noi e la fel. Plus ca oamenii ocupati nu sunt acasa sa raspunda la sondaje, iar Guerrilla are super-rata de “activi”. Plus ca nu stii cum sunt facute panel-urile, etc. Dar,

toate astea palesc in fata unui simplu exercitiu: stati pe o banca, intr-o zona traficata de pietoni din toate zonele demografice, sa spunem Unirii. Numarati 20 de oameni si identificati cati dintre ei credeti ca asculta Killers sau The Script sau Bowie sau Counting Crows sau…

O sa gasiti, credeti-ma, cam unul. 5%. Asta nu a fost o problema inainte de criza. Sa ai cateva zeci de mii de ascultatori de mare calibru, cu gusturi rafinate si cu cele mai mari venituri, nu e de ici de colo. Toata lumea era multumita. Cand a venit criza insa, dupa ce ca au cazut in bot bugetele, toti s-au ferit de nise. “Ok, ok, lasa ca avem public categoria A si la Zu. Si iesim si mai ieftin”.

Nimeni nu le-a spus clientilor ca, potrivit nomenclatorului, categoria A inseamna manageri cu minimum 5 angajati si, deci, aici intra si un sef de macelarie sau un patron de non-stop. Nu c-as avea ceva cu oameni care muncesc si risca. Dar anumite produse nu le poti indrepta catre oricine.

Si apropo de produse: noi aveam publicitate mai ales de la banci, masini si imobiliare, potrivit publicului. Guess what? Criza a venit mai rau peste anumite piete decat peste altele…daaaa…banci, masini, imobiliare… Si noi am scazut salariile si trebuie sa-i dau dreptate si ascultatorului care ma intreaba daca “e absolut necesara reclama cu nunta” si eu nu stiu ce sa-i zic si IT PISSSSSEEEESSSSS MEEEE OOOOFFFF!!!!

Ca toata media de nisa suntem intr-o mare toaleta. Si o sa vina sondajele si mi-e groaza de fetzele care n-o sa-nteleaga de ce nu avem aceeasi audienta ca “balaurii” de pe piata. Si o sa se pripeasca si o sa greseasca.

Dar, dupa ziua de ieri, cand chiar m-am enervat, mi-am revenit, partial si cu ajutorul unor vorbe bune ca ale voastre. Screw it, let’s do it, vorba lui Sir Richard. Am stat eu si m-am gandit asa: daca in criza nu arati ca ai cojones, atunci cand? N-o sa devin acum o vecina isterica.

Asa ca sus sus sus si va doresc si voua sa nu va pese ca n-o sa mai aveti bani de credit, ca n-o sa mai aveti bani sa v-ajutati  your folks back home cand le-or trebui, ca o sa aratati ca niste cersetori cu hainele de acum trei ani. Orice se va intampla, eu o sa fiu fericit ca am facut parte din tot ce a fost Guerrilla. Si atunci, surprise, n-o sa se intample nimic rau.

1,306 Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.