BMW 530d GT

Woooooow. L-am avut vreo doua saptamani. Am condus ceva masini la viata mea, dar Gran Tourismo de la BMW mi-a dat pentru prima data dupa mult timp senzatii noi. E o combinatie excentrica de lux si sport, de limuzina si SAV. S-o luam catinel.

IMG00250-20100425-1606

Cea mai tare treaba e directia, pe toate patru rotile, activa tot timpul. Carevasazica, daca ai viteza mica, rotile din spate vireaza invers decat cele din fata, pentru strangerea curbei de virare. La viteze mai mari, virarea se face in aceeasi directie, pentru stabilitate. Care e aproape perfecta. Dynamic Drive Control-ul (standard), impreuna cu Adaptive Drive ii dau eleganta de echilibrist.

Tot in standard e si cutia in opt trepte, pentru treceri insesizabile de la una la alta. Sub sau supraturarile sunt, practic, inutile desi, in modul sport, sunt extraplacute. A, e si modul sport+, in care-ti taie o groaza de asistari, pentru senzatii rough. Daca n-ai chef de ele, poti sa te duci in partea cealalta, la modul confort, in care plutesti ca pe distrugator.

Masina e mare. Nu pare, dar e, am simtit-o mai ales la parcari, cu atat mai mult cu cat sunt obisnuit cu Mini. Dar cele doua tone sunt trase aproape in gluma nu atat de cei 245 de cai, cat de cuplul de 540, pe care il simti in tot corpul. Iar parcarea e easy de tot, eu am avut pe ea camera de spate cu predictie animata a directiei, pe care am mai avut-o, dar haioase erau si camerele laterale, noi pentru mine.

Asa, briz-brizuri: camera cu infra-rosii cu recunoastere de persoane, scaun impecabil. O data ce ti l-ai reglat il poti salva, odata cu pozitia volanului. Cand intri in masina, te recunoaste dupa cheia din buzunar, volanul se duce unde i-ai spus tu, iar scaunul te ia in brate. Senzatie incredibila. Afisajul pe parbriz e reglabil in marimea fonturilor, contrast si pozitie. Alerta de radar e tot acolo.

IMG00246-20100425-1538

Singurul lucru care nu mi-a placut e spatele. BMW au o traditie sa-l mazileasca. Nu e asa drept ca la X-urile vechi, are un design respectabil dar, privit din profil, parca e de la o masina mai mare. Poate e doar o senzatie personala. Portbagajul insa e bestial, imens, cu doua tipuri de deschidere: cu tot cu luneta sau fara.

Afisajul e incredibil, mai ales cel optional, mai lat.

IMG00257-20100425-1608

Iar roata aia magica de sub mana dreapta e un joystick perfect ca sa te joci cu setarile sau media.

IMG00256-20100425-1608

Nu e de majoritatea ca pret. Se duce aproape de suta de mii de euro, deci a fost un vis frumos. Insa frumos. Am incercat s-o fraieresc pe Predeal, dar n-am reusit sa-i rup vreun pic echilibrul. Tot ce am putut a fost s-o fac sa se duca singura spre cealalta banda, atat de lin si de incet incat poti pisca la timp frana, fara mari riscuri. E grasa dar compacta, rea dar sigura.  Si m-a facut sa zic ca “nu prea ai ce sa conduci la ea”. Calificativ: dobrolific.

2,369 Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.